متن مقدمه مقاله:

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

فهرست مقاله:

  • نام فیلم: مرد عنکبوتی ۳ (Spider-Man 3)
  • سال ساخت: 2007
  • کارگردان: سم ریمی
  • تهیه‌کننده: اِوی آراد
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • فیلمنامه‌نویس: سم ریمی، ایوان ریمی، آلوین سارجنت
  • بازیگران اصلی: توبی مگوایر، کیرستن دانست، جیمز فرانکو
  • موسیقی: کریستوفر یانگ
  • مدت زمان: 140 دقیقه
  • تولید کننده: مارول
  • کشور: آمریکا
  • هزینه: ۲۵۸ میلیون دلار
  • فروش: ۸۹۴ میلیون دلار
  • نمره (IMDB): 6.۳
  • نمره (Rotten Tomatoes): 63
  • جوایز معتبر: 
  • نام فیلم: مرد عنکبوتی ۳ (Spider-Man 3)
  • سال ساخت: 2007
  • کارگردان: سم ریمی
  • تهیه‌کننده: اِوی آراد
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی
  • فیلمنامه‌نویس: سم ریمی، ایوان ریمی، آلوین سارجنت
  • بازیگران اصلی: توبی مگوایر، کیرستن دانست، جیمز فرانکو
  • موسیقی: کریستوفر یانگ
  • مدت زمان: 140 دقیقه
  • تولید کننده: مارول
  • کشور: آمریکا
  • هزینه: ۲۵۸ میلیون دلار
  • فروش: ۸۹۴ میلیون دلار
  • نمره (IMDB): 6.۳
  • نمره (Rotten Tomatoes): 63
  • جوایز معتبر: 

خلاصه داستان:

اوضاع شهر خوب شده و مرد عنکبوتی محبوب همهٔ مردم است.

تا اینکه سروکلهٔ مرد شنی (یک زندانی که ناخودآگاه در معرض آزمایشی خطرناک قرار گرفته) پیدا می‌شود.

از طرف دیگر، هری آزبورن در پی‌گرفتن انتقام مرگ پدرش از پیتر است.

در این گیرودار، یک موجود هم زیست که از یک شهاب‌سنگ سقوط کرده به زمین رسیده، به سراغ پیتر می‌رود و با چسبیدن به او، علاوه بر تغییردادن رنگ لباس عنکبوتی به سیاه، اخلاق او را از خیرخواه به شرور تبدیل می‌کند!

نقاط مثبت

نقطه‌قوت‌های داستانی اثر

۱. ایجاد تعلیق و غافلگیری در آینده، با فراموشی موقّت هری آزبورن

مخاطب نفس راحتی می‌کشد که فعلاً انتقامی در کار نیست… اما آنجایی که هیچ‌کس انتظار ندارد، یکباره فراموشی از بین می‌رود و انتقام فوران می‌کند!

۲. شخصیت‌پردازی طنز آقای جیمسون

نقش آقای جیمسون (رئیس روزنامه دیلی بیگل) با نقش‌آفرینی «جی. کی. سیمونز» در این قسمت هم طنز و خاص بودن خود را نمایان می‌کند.

۳. زمینه‌سازی رقابت پیتر و ادی براک، برای تقابل مرد عنکبوتی و ونوم

یکی از راه‌های باورپذیری اتفاقات و تشدید حس در صحنه ها، آماده سازی مخاطب است. سرنخ گذاری اختلاف پیتر و ادی، مخاطب را برای تقابل آنها در دو نقش دیگر آماده می کند.

۴. تکنیک‌های خلاقانه مبارزهٔ مرد عنکبوتی

چند ابرقهرمان، تجربه اسکی سواری با در ماشین در خیابان را دارند!

۵. تفاوت‌های مهم مرد عنکبوتی سیاه

وقتی تأثیر عمیق شرارت‌بار موجود ونوم روی پیتر اتفاق افتاد، بهترین کار این بود که این تغییر هر چه بیشتر به چشم بیاید و چه راهی بهتر از رنگ متفاوت و کلاسیک مشکی. این مرد عنکبوتی، حالا هم قوی‌تر بود هم وحشتناک‌تر…

۶. تقابل دو ضدقهرمان با یکدیگر (مرد عنکبوتی سیاه و هری آزبورن)

انتخاب بین بد و بدتر در هم‌ذات‌پنداری مخاطب، ایجاد تنوع می‌کند و جذاب است.

۷. تأثیر زنگ ناقوس بر جداسازی ونوم از پیتر

ناقوس کلیسا، به‌عنوان نمادی دینی که باعث آزار ونوم (موجود پلید) و جداشدن از پیتر (ذات خوب) می‌شد.

نقاط منفی

نقطه‌ضعف‌های داستانی اثر

۱. ورود بدون توجیه ونوم

ورود یک موجود سیاه هوشمند از طریق شهاب‌سنگ هر روز اتفاق نمی‌افتد. پس ‌نیاز به‌عنوان یک تهدید جدی برای قهرمان، نیازمند توجیه منطقی‌تری است.

۲. عدم توجیه ایدهٔ مرد شنی

ایده مرد شنی، به‌اندازهٔ کافی پرداخت نداشت. سؤالات ساده‌ای وجود دارد که نمی‌شود به آنها پاسخ داد. اینکه چطور او نفس می‌کشد، چطور لباس‌هایش به شن تبدیل می‌شوند؟!

۳. اطلاعات خارج از داستان ونوم

ونوم از کجا سوابق مرد شنی را می‌دانست؟ و از کجا می‌دانست مری جین نامزد پیتر است؟

جمع‌بندی:

مرد عنکبوتی ۳، نقاط جذابی داشت؛ اما دقیقاً همین نکته، به ضررش تمام شد. چون خط داستانی و روایت منسجم را از او گرفت.

مهم‌ترین ایده در مرد عنکبوتی ۳، اصل ایده ی مرد عنکبوتی سیاهپوش (نه ایده ی شهاب‌سنگ) بود و تا حدی توانست بار انتهای فیلم را به دوش بکشد.

بریده فیلم‌ها:

نماهای الگوی سینمایی اثر

۱. اکشن ویژه؛ مبارزه هری آزبورن با پیتر در لباس عادی

️تا الان همه عادت داشتن مبارزه‌ی یه شخصیت ابرقدرت رو توی لباس خاص خودش ببینن. اما توی این سکانس، خلاف عادت اتفاق افتاد. ️حتی سکانس، با غافلگیری و روی موتور شروع شد. اینها همه به وخامت اوضاع اضافه می کنه.

۲. احساسات درونی؛ انگیزه مرد شنی برای بلند شدن

️ناراحتی و سختی ناشی از تغییر که با ناتوانی تو برداشتن یادگاری دخترش بیشتر میشه. (به شدت مخاطب احساس همذات پنداری می کنه.)
️حواستون بود ۳ ضرب پیانو چه کرد با احساس صحنه؟!!
️همراه با اراده و تصمیم گرفتن مرد شنی، موسیقی به تناسب اوج می گیره.

۳. طنز و شخصیت پردازی؛ آقای جیمسون ۳

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

۴. اکشن ویژه؛ مبارزه مرد عنکبوتی با مرد شنی در کامیون

رنگ سیاه به عنوانی نمادی برای جدیت، قدرت و به نوعی تیپ کلاسیک محسوب می شود. این نوع لباس با ترکیب قدرت مبارزه‌ی بیشتر، جذابیت خاصی ایجاد کرد.

۵. ایده؛ مرد عنکبوتی سیاهپوش

نگاه کردن راننده از آینه ایده‌ی خوبی بود. با اینکه مرد شنی رو قبلاً دیدیم، جمع شدن و ایجادش روی کامیون و سایه اش، حس ترس رو القاء می کنه. ️ایده‌ی اسکی سواری با فلز کامیون با عقبه‌ی طنز و ماجراجویی که از مرد عنکبوتی می شناسیم، تناسب داشت و اجرا شد.

۶. اکشن ویژه؛ القاء غیر مستقیم قدرت

رنگ سیاه به عنوانی نمادی برای جدیت، قدرت و به نوعی تیپ کلاسیک محسوب می شود. این نوع لباس با ترکیب قدرت مبارزه‌ی بیشتر، جذابیت خاصی ایجاد کرد.

۷. اکشن ویژه؛ مبارزه پیتر (مرد عنکبوتی سیاه) با هری آزبورن

️هری همیشه مثل بقیه‌ی آدما بوده و ویژگی خاصی نداشته. اما یه دفعه کاری می کنه که متفاوت از ذات همیشگی اش هست. پس میشه غافلگیری. میشه انتظار و ترس از اتفاقی که در آینده ممکنه بیفته.

۸. اکشن ویژه؛ تغییر موقعیت در گفتگوی پیتر و ادی براک

️هری همیشه مثل بقیه‌ی آدما بوده و ویژگی خاصی نداشته. اما یه دفعه کاری می کنه که متفاوت از ذات همیشگی اش هست. پس میشه غافلگیری. میشه انتظار و ترس از اتفاقی که در آینده ممکنه بیفته.

۹. احساسات درونی؛ لحظات آخر مرد عنکبوتی

ویژگی های اخلاقی و ظاهری مرد عنکبوتی سیاه، در عین سیاه بودن، شمّی از قدرت دارد و با ویژگی های پیتر عادی تضادّ ایجاد می کند. مرد عنکبوتی سیاه، حرص مخاطب از کتک زدن دشمنان و ضدقهرمان ها را کامل ارضا می کند و این نقطه‌ی مهمی در جایگاه شخصیتی اوست. ادای ترس درآوردن پیتر جالب بود.

۱۰. اکشن و شخصیت پردازی؛ نجات مرد عنکبوتی توسط هری آزبورن

غافلگیری در حمله ️تغییر و تحول شدید در قدرت دو طرف مبارزه (پاره شدن ماسک مرد عنکبوتی) ️ایده ی خبرنگار و مجری خیلی خوب و به موقع استفاده شد. (باعث شد اتفاق، باورپذیرتر بشه.) ️احساسات صحنه با کمک موسیقی، خوب از آب درآمد.

چالش هفتگی آنلاین:

ما هر هفته توی باشگاه نویسندگی، چالش داستان‌نویسی داریم و از ۱۰ تا ۱۰۰ هزار تومان از فروشگاه آکادمی جایزه میدیم.
برای شرکت توی مسابقه، فقط باید توی یکی از باشگاه‌ها عضو بشی و هر هفته پنج‌شنبه‌ شب‌ها آنلاین باشی.

حواست باشه!
جمع امتیازات اعضای هر باشگاه با جمع امتیازات بقیه سنجیده میشه و امتیاز جداگانه داره!!

برای ورود، روی دکمه هر باشگاه کلیک کنید 👇

دیدگاهتان را بنویسید